S.v. de korrel is opgericht in het jaar 1979, door een stel enthousiaste schutters uit Venhorst.

In het dorpscafé gelegen in het centrum, zijn we achter in de zaal begonnen, al was het in een kleine ruimte, met daarin 5 banen van 10 meter. Alles werd indertijd zelf in elkaar gesmeed, van handbediening tot vol automatisch. Vele wedstrijden werden er geschoten en ook veel buitendorps, en altijd gezellig. Het jaarlijks terugkerend concours werd zo goed bezocht, dat er in de grote zaal van het café nog eens 10 banen bij gemaakt werden.

Na vele jaren in het café te hebben geschoten, werd het tijd om op eigen benen te staan. Van de gemeente kregen we een stukje grond toegewezen en daarop werd het nieuwe clubgebouw geplaatst. Na enige jaren kregen we van diezelfde gemeente te horen dat er huizen kwamen te staan en dat we naar het nieuw multifunctioneel centrum, genaamd “De Horst", gingen verhuizen. Helemaal achterin werden hierin nieuwe banen gerealiseerd.

Vanaf het begin tot heden, hebben we vele malen hoog gescoord. Denk hierbij maar aan Jolande Swinkels, die tot tweemaal toe naar de Olympische Spelen is geweest. Ook anderen van onze club zijn regelmatig in de top 10 van Nederland te vinden.

Vanaf het begin zijn we ambitieus: met ieder jaar weer het terugkerend concours, het organiseren van Districts- en Afdelingskampioenschappen, Liga-wedstrijd en Jeugdwedstrijden voor het District. We blijven werken aan de toekomst.

In memoriam: Frank Kanters

In 2015 hebben wij helaas afscheid moeten nemen van onze Frank. Frank was medeoprichter van SV de Korrel. Frank was altijd heel actief aanwezig en had veel kennis over de sport en over de wapens. We zullen hem missen, maar onze herinneringen aan Frank zullen altijd blijven.